keskiviikko 15. helmikuuta 2012

Vintertider...

Idag cyklade jag till jobbet. Tog ca 25 minuter, var jätte jobbigt och tungt. Det hade snöat i natt, cykelvägen var inte plogad så jag var helt svettig när jag väl kom fram. Men så skönt det kändes efteråt :)



 Mitt jobb och cyklande och flängande får mig att tänka på Van Halen och Jump...


Har idag skottat snö från trappor i stan och vid övergångsställen. Gillar dethär fysiska jobbet för det gör susen för kroppen :)) 
På eftermiddagen blev det inne jobb och att plantera blommor. Det är roligt när man får "skapa" lite och flytta om blommor i andra krukor och byta mylla och "frisera" dem.

Fick idag också veta att jag kan få jobba på parkavdelningen i 5 månader om jag vill från april -augusti eller maj - september. Blev glad !!! Jippiiii !!!

Då får jag faktiskt känna på om jag tycker om dethär jobbet och om jag borde söka mig till motsvarande utbildning. Känns roligt :)

Efter att jag hade cyklat hem från jobbet ( 25min ) gick jag en lugn promenad runt kvarteret ( 2,2km ) med Ninja och Fia.
Var tvungen att stanna upp och försöka föreviga vinterlandskapet på bild för stämningen på ängen nedanför vår backe var underbart vacker. Om man ändå kunde fånga känslorna med på bild.


Kvaliteten är inte så bra, tog bilden med min telefon. Men visst är vintern vacker ? Suck , vackert...

Nu ska jag logga ut. Dags för kvällsmål.

1 kommentti: