sunnuntai 12. helmikuuta 2012

Tiden går när liten blir stor

Igår var det dags att köpa kostym till min "lilla pojke" som egentligen inte är så liten mera.
Nästan 180cm lång med skonummer 46 och fyller 15 år i juli. 


I verkligheten är han ju inte så liten precis men i mitt hjärta kommer han alltid att förbli min lilla pojke <3.

Fredrik skall konfirmeras i Hangö kyrka den 4 mars.

Vi måste förbereda oss i god tid med att köpa kläder och dyligt för om en vecka skall han åka på konfirmationsläger till Åre i Sverige. Han ska åka slalom och ha "skriba" där borta hela vecka 8 och sedan är det endast en vecka kvar innan det är den 4.3.2012 !

Otroligt så tiden går fort. Kan inte förstå hur 15 år kan gå så fort ? Nyss var han ett litet knyte och nu, en stor kille på väg att klippa navelsträngen och bli vuxen.


Vilket urval av kostymer det finns...
Var tvungen att åka till Åbo för att köpa det vi behöver pga att det inte finns att få nån kostym i Hangö. På samma färd köpte vi lite vinterkläder till Åreresan också. Det var som julafton för Fredrik. Förutom kostym fick han slalombyxor, fleece, slalomsockor, slalombrillor, skidlås, college... 


€€€ bara flög sin väg... Men det var värt mödan och man konfirmeras ju bara en gång.

Nu måste jag logga ut, Fredrik skall till kyrkan och jag ska köra honom, ute snöstorm.

Hej svejs.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti