tiistai 14. helmikuuta 2012


Trevlig Vändag ! Ninja doftar oxå på rosen.
Arbetspraktik :)

Idag var min andra dag på jobb och fortfarande känns det väldigt roligt.
Det är så skönt att "leka" att jag har ett nytt yrke. Det är både spännande och intressant och så lärorikt !

Om jag ändå hade vågat prova på dethär lite tidigare... Känner mig så gammal med tanke på att börja om i en ny yrkesbransch med utbildning och allt vad det innebär.
Trots det vill jag prova på jobbet som trädgårdsmästare / trädgårdsarbetare och hur underligt det än låter så känns det nästan som jag kommit hem. Fick en konstig deja´vu känsla första gången jag gick in till min nya arbetsplats, det var nästan lite kusligt. Allt bara kändes så rätt. Hoppas jag kan och vågar lita på min intuition !

Vad enkelt livet skulle vara om jag kunde se in i en kristallkula och veta var jag står och går om 2 år...
Som jag brukar tänka ibland så vet jag vad jag har men endast genom att VÅGA prova kan jag få veta vad jag möjligtvis kunde få. Det känns riskfyllt men på samma gång ganska bra.
- Ska jag då tolka mig själv som mogen att ta risken när det trots allt känns bra ? Förståss känns det samtidigt lite skrämmande men ändå välkommet ?
Bäst att låta saken mogna några dagar ännu och sedan ställa mig själv frågorna igen. Lite pirrar det nog i magen.

Idag är det Alla Hjärtans dag <3 och
Tommen överraskade mig med gula rosor !!!
Vilken härligt glad och fin bukett,
Tack Tom <3




Trevlig Vändag till Alla.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti