keskiviikko 8. helmikuuta 2012

Onsdag 8 februari

Hjälp,vart rusar tiden ??? Tycker dagarna går med raketfart nuförtiden. Hinner knappt med att det blir måndag innan det redan är fredag och lördag och söndag för att igen bli måndag !!! Om jag ändå kunde dra i bromsen lite... hmmm...filosofiska tankar och drömmar...


Har kanske kursen jag går på att tacka för att dagarna går fort ??? Har inte det minsta långtråkigt , men tiden räcker inte till allt. I allafall hinner jag inte sitta och rulla tummarna under veckan , hinner egentligen först sätta ner mig på fredagkväll - lördag - söndag. Jag trivs och gillar kursandet , men skulle gärna villa hinna med nåt annat oxå :)


Visst är det härligt med program  på dagarna men har så svårt att hinna med mig själv. Jag borde prioritera och gå ut med hunden i lugn och ro , crossträna , fotografera , måla och göra sånt jag mår bra av. Nu blir den delen helt ogjord under veckan , för alla hushållssysslor måste oxå skötas och matlagning etc. På något underligt sätt har den lotten igen helt fallit på mig...


Försöker diskutera och dela hemsysslor med övriga familjen men barnen lyckas då alltid åla sig ur jobben helskinnade gång på gång. Tonåringar är superbra på att manipulera föräldrar ! Och jag är en knöl som alltid låter mig luras... Därför blir det som det blir , suck. Som man bäddar får man ligga...


Det handlar väl egentligen om att jag måste lära mig att organisera och prioritera och delegera och se till att överenskommelser håller. Måste börja göra strategier och planera och sedan sammankalla familjen till ett kvällsmöte i morgon kväll då också Tommen är hemma.



Jo , så ska jag göra. Blir genast mycket gladare ju mera jag tänker på saken. Alltså , nu loggar jag ut för här ska börja planeras. Jag vill och jag ska !!!

Nati nati , hörs igen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti