lauantai 4. helmikuuta 2012

Har idag besökt Sofias skola i Karis. Axxell hade öppna dagar för alla föräldrar , vi bjöds på både rundvandring och mat.
Det var riktigt intressant att gå runt i en ( nästan )splitterny skola . Alla avdelningar och undervisningsrum var byggda för att anpassas just efter olika yrkeslinjer. Ändamålsenligt , stiligt och snyggt !!!
Superintressant !

Har just druckit en mugg med kaffe så jag borde väl skärpa mig och inte bli sittande här vid datorn nu. Nån borde ut med Ninja , nån borde reda upp och nån borde , BORDE , BORDE ...

Varför kan jag inte ta de lungt fast tvättkorgarna svämmar över av smutsigt byke eller när diskbänken är fylld av smutsiga använda kärl ??? Eller när jag inte hunnit dammsuga på halva veckan och dammet yr i knutarna ? Eller när det inte finns färdig mat i kylskåpet ?

Varför kan jag inte bara blunda för alla " BORDEN " nångång och göra det jag vill utan dåligt samvete för ogjorda saker. Andra här hemma klarar av det hur bra som helst . Varför i hela fridens namn kan inte jag göra det ?

Mammasyndrom ? Hönsmamma - syndrom ?  eller vad ska man kalla sånt beteende ?

Undrar om andra " mammor " lider av samma sjukdom ? Finns det nåt bot ?

Bäst att sluta grubbla och sätta på musik. Om man har bra musik på går också städande mycket mycket mycket bättre.

Nu fram me YouTube...Hot this week 3.2.2012






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti