perjantai 3. helmikuuta 2012

Så va de fredag igen...

Har haft en roligt vecka fast jag delvis varit sjuk. Min kurs har varit så givande och nyttig att jag bara myser. Hörs det att " nån " suttit för länge hemma utan att ha gjort nåt alls ? Nåt " vettigt " menar jag :)

Visst låter jag tjatig men när jag är så glad. Är lättad nu när jag äntligen insett och fattat att livet går vidare trots att jag inte längre arbetar som barnträdgårdslärare. Att jag nu har vågat bryta ett gammalt invant mönster och gå vidare. Tanken känns bara så ovan ännu.

Jag tror att allting har en mening här i livet. Våra val , vilka vägar vi går , vilka dörrar vi vågar öppna. Man måste bara våga...


Råka av en händelse hitta denhär låten på YouTube av Bob Marley. Tycker den passar perfekt till min fredags och annan feelis just nu.

När han sjunger ;  
Don´t worry about o thing couse every little thing gonna be alright
är det precis vad jag sku villa höra. Allt faller nog på plats - ta de lungt Anita. Det hoppas jag !


Nu ska jag sätta mig framför TVn med ett glas gott vitt vin.

Skål för denhär veckan ,Trevlig fredagkväll !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti