sunnuntai 10. kesäkuuta 2012

Söndag 10 juni , ute + 12 grader och mulet.

Känns inte alls som sommar. Tråkigt när vädret är så kallt ! Vill ha sol och värme istället för kallt och ruskigt. Har jacka och långbyxor på mig när jag jobbar på gården, brrr. Vill ha varmare väder NU !!! Känns som en evig vår dethär... 

Håller på i min köksträdgård. Persilja och gräslök växer så det knakar. Dillen som jag planterade ut för en vecka sedan syns inte ännu. Pepparmyntan växer med fart - och så gott den doftar. Men det gäller att passa upp så den inte tar över hela trädgården för den är verkligt livskraftig och sprider sig av bara farten. 

Jordgubbs- och smultronplantorna blommar trots kalla vädret. Vi verkar få massor med bär i år igen. Synd att jag inte har namnet på mina jordgubbar för dom är så goda och ger skörd hela sommaren. Undrar vad dom kan heta ? Ska försöka ta reda på under kommande vecka !

Nytt för i år i trädgården är lavendelplantor i krukor som doftar såååå gott. Har som vana att gå och stryka på dem när jag går förbi. Doften är så härlig ! Älskar egentligen alla olika härliga dofter på min gård !!! Och alla olika färger och nyanser !!! 

Nu ska jag nog gå ut en sväng och plocka in lite rabarber så jag kan baka nåt gott till eftermiddags kaffet.

Hörs igen, Hejs svejs.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti